Tilitoimiston on mahdollista ottaa palvelussa käyttöön Viestit-toiminnallisuus. Toiminnallisuuden avulla tilitoimisto ja asiakas pystyvät viestimään Palkkaus.fi-palvelun sisällä. Jotta tilitoimisto ja asiakas voivat viestiä palvelussa keskenään, tulee myös asiakkaalla olla tunnukset Palkkaus.fi-palveluun. Asiakas luo omat käyttäjätunnukset samalla kun hän allekirjoittaa palvelun valtakirjan.
Viestit-toiminnallisuus tulee näkyviin palvelun vasempaan valikkoon. Yläpuolella olevasta Viestit-painikkeesta saat näkyviin kaikki tilitoimiston viestiketjut ja alemmasta Viestit-painikkeesta saat listauksen asiakaskohtaisista viesteistä. Tätä ennen tulee olla asiakas valittuna.
Viestin lähetys
Lähetä asiakkaallesi viesti valitsemalla ensiksi haluttu asiakas ja painamalla asiakkaan valikosta Viestit. Viestit-sivustolla on painike Luo uusi viestiketju. Paina tästä lähettääksesi viestin.
Uuteen viestiin tulee syöttää viestin otsikko, aihe ja haluttu palkkapäivä tai päivä johon mennessä toivoo vastausta viestiin. Vaihtamalla viestin aiheeksi Muu palkka-asia, vaihtuu kalenterinäkymän tekstiksi "Toivon vastausta mennessä". Kun kaikki tarvittavat tiedot on syötetty palveluun, paina Aloita uusi viestiketju.
Esimerkiksi näin:
Kun uusi viestiketju on aloitettu, pääset kirjoittamaan viestin sisällön. Voit liittää viestiin tiedostoja painamalla Tiedosto-painiketta. Lisätoiminnot-painikkeesta voit liittää suoraan palkkalaskelman viestiketjuun. Lähetä ilmoitus sähköpostiin-painikkeesta voit lähettää asiakkaalle ilmoituksen yhteyssähköpostiin saapuneesta viestistä. Paina Lähetä-painiketta lähettääksesi viestin.
Tältä näyttää lähetetty viesti:
Saapunut viesti
Voit katsoa viestejä joko tilitoimiston oman valikon Viestit-otsikon kautta tai valitsemalla haluttu asiakas ja tämän valikon Viestit-otsikon kautta. Lukemattomassa viestissä on sininen merkintä (merkitty kuvassa nuolella). Näytä-painikkeen kautta saat viestin auki.
Sinisessä ruudussa näkyy asiakkaan vastaus viestiisi. Merkitse luetuksi-painikkeen kautta saat muutettua saapuneen viestin tilan luetuksi. Kuittaus näkyy myös asiakkaalle. Voit jatkaa keskustelua tästä näkymästä suoraan. Voit myös merkitä viestin hoidetuksi painamalla Check-merkin päälle vihreäksi. Tällöin viesti siirtyy Hoidetut-kansioon yleisestä näkymästä.
Alla olevassa kuvassa näkymä viestitoiminnallisuuden Hoidetut-kansiosta. Viestiin tulee myös vihreä Tarkistettu-merkintä.