Ohjelmassa on mahdollista ottaa käyttöön automaattinen verokortti, jolloin ohjelma hakee Verohallinnon rajapinnasta aina ajantasaisen verokortin. Automaattisen verokortin voi ottaa käyttöön työntekijäkohtaisesti tai kaikille yrityksen työntekijöille kerralla. Tässä ohjeessa käydään läpi verokortin aktivointi kaikille työntekijöille kerralla.
Valitse vasemman laidan navigaatiosta Työntekijät ja pääset työntekijälistaukseen.
Valitse listauksen yläosasta nappi "Auto-verokortti".
Napista avautuu työntekijälistaus, jossa oletuksena on listattuna kaikki ne työntekijät, joiden työsuhde on aktiivinen (työsuhdetiedoissa on voimassa oleva työsuhde tai työsuhteen ajanjaksoa ei ole määritelty lainkaan).
- Saat halutessasi kaikki työntekijät näkyviin valitsemalla kohdasta Työsuhteet: Aktiiviset -> Kaikki.
Voit valita kaikki listauksen työntekijät napista "Valitse kaikki" tai haluamasti työntekijät työntekijän kohdalta napista "Valitse".
Paina sitten listauksen alaosasta "Ota käyttöön automaattinen verokortti".
Työntekijän taakse aktivoituu nyt valinta, että seuraavan palkanlaskennan yhteydessä haetaan Verohallinnon rajapinnasta voimassa oleva verokortti. Voit normaalisti lähteä laskemaan työntekijöille palkkaa ja laskelmalle päivittyy oikea verokortti.
- Voit tarvittaessa vaihtaa automaattisen verokortin manuaaliseen työntekijän tiedoissa, jos työntekijällä on esimerkiksi palkkaverokortista poikkeava verokortti käytössä joissain tilanteissa.
Työntekijälistaukseen päivittyy työntekijän kohdalle, kumpi verokortti tällä on käytössä.