Mikäli laskelmalla on väärä palkkapäivä tai virheelliset palkkarivit, laskelma voidaan vielä perua, mikäli maksua ei ole tehty. Seuraavassa esimerkkitilanteita ja ohjeet, kuinka toimia.
Paytrail-maksu
Jos maksoit nettopalkan jo verkkopankkimaksuna Paytrailissa, niin laita meille heti viesti. Mikäli palkkaa ei ole ehditty maksaa meiltä eteenpäin, voimme vielä palauttaa meille tilittyvän summan sinulle takaisin ja voit tehdä uuden laskelman.
Viitemaksu
Jos laskelmalla on maksutapana viitemaksu ja ehdit ottaa laskun jo viitemaksuna virheellisestä laskelmasta, älä maksa viitemaksua!
Tee tarvittavat korjaukset laskelmalle, kun laskelma on valmis, ota uusi viitemaksu ja maksa uusi lasku verkkopankissasi.
Sähköinen ostolasku
Jos laitoit palkan maksuun sähköisenä laskuna (Talenom, Accountor Go, Procountor Solo), älä maksa sähköistä laskua ostolaskuissa! Voit perua laskun, jolloin siitä tulee kuittaus myös meille, ja palkasta ei tehdä tulorekisteri-ilmoituksia.
Voit tehdä uuden palkanmaksun oikeilla tiedoilla ja viedä sen maksuun. Sen maksun voit maksaa ostolaskuissa normaalisti.
Ole kuitenkin aina epäselvissä tai peruutustilanteissa tarvittaessa yhteyksissä meihin Apua-painikkeen kautta tai sähköpostitse asiakaspalveluumme aspa@palkkaus.fi, arkena puhelimitse 09 425 50603 klo 9–12 välisenä aikana.
Ja mikäli olet ehtinyt maksaa virheellisen palkan, ole silloin aina yhteyksissä meihin.
Katso myös: Palkkalaskelman korjaus