Avaa työntekijän tiedot, valitse työntekijän muokkausvalikossa Verokortti-välilehti ja valitse Uusi verokortti
Valitse alasvetovalikosta verokortin tyypiksi Automaattinen verokortti, paina sitten Tallenna
Nyt työntekijällä on automaattisesti päivittyvä verokortti palvelussa
Automaattisen verokortin käyttöönotto laskelman tai palkkalistan kautta
Voit aktivoida automaattisen verokortin työntekijälle myös suoraan palkkalaskelmalta ennen palkan maksamista.
Avaa luonnoslaskelma ja avaa Työntekijä-ruutu.
Valitse Uusi verokortti.
Vaihda alasvetovalikosta verokortin tyypiksi Automaattinen verokortti ja paina Tallenna.
Tai voit päivittää kaikkien palkkalistalla olevien työntekijöiden verokortit kerralla.
Avaa palkkalistaluonnos ja avaa laskelmat.
Kun laskelmat on avattu, näet laskelmalta ne henkilöt, joille automaattinen verokortti on aktivoitu ja kenelle ei.
Voit ottaa automaattisen verokortin käyttöön valitsemalla laskelmalta Lisää verokortti -> Valitse verokortin tyypiksi alasvetovalikosta Automaattinen verokortti ja Tallenna.
Veroprosentin nostaminen työntekijän pyynnöstä
Jos työntekijä haluaa nostaa veroprosenttiaan, ilman että hakee uutta verokorttia, saat lisättyä korkeamman ennakonpidätyksen Minimiprosentti-riviltä Muokkaa-napista.
Huomioithan, että automaattisesti päivittyvän verokortin voi hakea vain siinä tapauksessa, kun henkilölle ollaan maksamassa palkkaa. Verokortin haku näkyy työntekijälle ja verotietojen hakeminen ilman aietta palkanmaksuun loukkaa henkilön yksityisyyden suojaa.