Työntekijän verokortti lisätään palveluun samalla kun luot työntekijän tai voit päivittää verokorttitiedot työntekijän tietojen kautta Verokortti-osiossa.
Verokortin lisääminen uudelle työntekijälle
Lisää uusi työntekijä työpöydän Lisää uusi työntekijä-painikkeesta tai Työntekijät-valikon Uusi työntekijä-painikkeesta. Työntekijän tiedot syötetään neljässä eri vaiheessa. Syötä työntekijän tiedot niille varatuille kentille. Kohdassa 4 syötetään verokortin tiedot.
Jos työntekijäsi on jo rekisteröitynyt palveluumme, ehdottaa järjestelmä sinulle työntekijän syöttämän verokortin käyttöönottoa kohdassa 4. Verokortti ilmoituksella Työntekijä on jakanut verokortin.
Jos haluat ottaa työntekijän lisäämän verokortin käyttöön, paina Hyväksy. Palvelu avaa sinulle tiedot työntekijän lisäämästä verokortista.
Jos kaikki on verokortin osalta kunnossa, paina Valmis ja työntekijän tiedot on luotu. Voit jatkaa palkanmaksuun.
Voit kuitenkin ohittaa työntekijän syöttämän verokortin jos jostain syystä haluat laittaa eri verokortin työntekijän tietoihin. Paina tällöin Hylkää.
Jos olet jo hyväksynyt verokortin, voit myös verokortin tarkastelukohdassa valita Edellinen, niin pääset syöttämään itse verokortin tiedot. Tällöin työntekijällesi menee ilmoitus, että työnantaja on hylännyt verokortin ja syöttänyt toisen tilalle. Työntekijä näkee syöttämäsi verokortin tiedot.
Verokortin päivittäminen vanhalle työntekijälle
Jos olet jo aikaisemmin lisännyt työntekijän ja hän lisää uuden verokortin, käy hyväksymässä se näin:
Valitse työntekijälistauksesta haluttu työntekijä, paina Muokkaa. Verokortti-välilehdellä työntekijän tiedoissa on ilmoitus uudesta verokortista. Paina Hyväksy tai Hylkää.
Ilmoitus uudesta verokortista tulee myös seuraavan palkanmaksun yhteydessä palkkalaskurissa, jos verokorttia ei ole käyty tarkistamassa työntekijän tiedoissa.
Paina ruudussa 1. Työntekijä olevaa punaista Tarkista-painiketta, niin pääset tarkistamaan ja hyväksymään uuden verokortin.
Sivusto lataa uuden verokortin auki. Paina Hyväksy-painiketta.
Sitten pääset jatkamaan palkanmaksua.
Voit myös itse lisätä työntekijän verokortin palveluun, jos työntekijäsi ei ole tallentanut verokorttia palveluun.
Mene Työntekijät-listaukseen -> Valitse Muokkaa haluamasi työntekijän kohdalta.
Avaa Verokortti-välilehti ja lisää uden verokortin tiedot.
Valitse verokortin tyyppi, lisää perus- ja lisäprosentit sekä tuloraja.
Voit myös tarvittaessa lisätä muualla tälle verokortille maksamasi palkat, jotta ne huomioidaan tulorajan laskennassa.
Alkuperäisen verokortin voimassaoloaika on aina 1.2. - 31.12., mutta jos kyseessä on muutosverokortti, voit muokata voimassaoloa.
Verokortin kuvan tallentaminen ei ole pakollista työnantajalle. Tallenna tiedot.
Jos työntekijäsi ei jostain syystä pysty tai osaa tallentaa verokorttinsa tietoja itse palveluun, voi hän toimittaa verokortin työnantajalle, joka lisää verokortin palveluun.
Voit myös aina kysyä apua asiakaspalvelusta, jos sinulla on kysyttävää verokortin tallentamiseen liittyen.